KTL - IV

  • Dodaj recenzję:
  • Producent: Editions Mego
  • Dostępność: Jest
  • szt.
  • Cena netto: 39,84 zł 49,00 zł

OSTATNIA SZTUKA!!! LAST COPY!

Czwarty album pary ekstremistów muzycznych: Petera Rehberga i Stephena O'Malleya.
Produkowany przez Jima O'Rourke, gościnnie: Atsuo z formacji Boris.

Stephen O’Malley i Peter Rehberg to dwie wielkie osobowości współczesnej sceny awangardowych dźwięków. Rehberg, znany lepiej jako Pita, od lat jest podporą wiedeńskiej sceny eksperymentalnej elektroniki rozsławionej przez Christiana Fennesza. Nagrywał min. z Jimem O’Rourkiem, Fenneszem czy Matmos. Peter Rehberg jest również jednym z założycieli kultowej wytwórni płytowej MEGO a obecnie prowadzi label kontynuujący jej działalność: Editions Mego.

Z kolei O’Malley na co dzień lideruje legendarnej dronowo-metalowej formacji Sunn O)) Wcześniej występował zaś w otoczonych mroczną legendą doomowych formacjach  Khanate czy Burning Witch. Na koncie ma współpracę m.in. Atillą Csiharem (Mayhem) czy Merzbowem.
Obaj muzycy spotkali się podczas pracy nad spektaklem „Kindertotenlieder” przygotowywanym przez  francuską reżyserkę Giselle Vienne i znanego pisarza, kuratora, performera Dennnisa Cooper dla bretońskiego teatru w Brest.

Projekt KTL – realizowany pod szyldem Editions Mego - to wypadkowa ich dotychczasowych doświadczeń. Pod tą nazwą nagrali już trzy albumy. Pierwszy z nich powstawał w części w opuszczonym wojskowym forcie na południu Francji podczas burzy, częściowo zaś w nasłonecznionym ogrodzie. W założeniu twórczość KTL to bowiem sugestywny pretekst do namysłu nad odwiecznym cyklem przemiany, nieustannego przenikania się światła i ciemności.
Nic zatem dziwnego, że ich muzyka stanowi syntezę, zdawałoby się, sprzecznych inspiracji. Można ją określić jako ‘ambient noise’, jednak intensywny elektroniczny zgiełk generowany podczas muzycznych prezentacji KTL wymyka się wszelkim kategoryzacjom. Piekielna aura doom i  metaliczne brzmienia równoważone są tu przez fascynacje muzyką współczesnych kompozytorów – George Ligeti’egiego i Bernarda Hermanna czy twórców post-rockowej neo-psychodelii. Misternie budowane elektroniczno-gitarowe improwizacje to wypadkowa post-romantycznej refleksji O’Malleya nad estetyką przeklętego piękna oraz analitycznego nerwu Pity realizowanego w przestrzeni digital sound desgin.

Owocem starcia dwóch różnych temperamentów i twórczego napięcia  jest jedno z najbardziej niezwykłych zjawisk na scenie współczesnej dźwiękowej awangardy.


6 tracks:

Paraug
Paratrooper
Wicked Way
Benbbet
Eternal Winter
Natural Trouble

Total Time: 59:36

Written and performed by KTL
Produced by Jim O'Rourke

Recorded and mixed at Studio GOK Sound, Tokyo, September 2008
Mastered at Piethopraxis, Köln, October 2008

Stephen O'Malley: Guitar
Peter Rehberg: Computer & Synthesizer

Atsuo: Drums on 2 and Gong on 6

Design by SOMA

And how things have evolved. Long awaited new album by the ongoing duo of Stephen O’Malley and Peter Rehberg.
KTL’s first full length release that is not commissioned work for theatre or film, showcases their approach to composition and structure as a highly active live band. Whereas the ‘Kindertotenlieder’ trilogy of 1, 2 and 3 were blurred washes of fog and noise polished in by ambient shine, IV is a more direct and demanding beast, referencing such diverse projects as; volume era Swans, Mecca period Cabaret Voltaire, phase one Wire, Fushitsusha and This Heat.....
Developed and composed over the spring and summer of 2008, KTL brought the material to Tokyo the following September and worked with Jim O’Rourke at the desk & controls, IV is a stunning new direction and great addition to both artists' already impressive canon.
The opening and shortest track, ‘Paraug’ is a dark shadow of previous KTL sounds, with its blowtorch riffs and sub bass rumbles. This leads the way for the album's monster ‘Paratrooper’. Over 21 minutes of driving bass pulse interwoven with razor sharp guitar from O’Malley & synth and organ blasts from Rehberg. Atsuo, from Japanese top-rockers Boris, glues it together with his arhythmic and punishing drumming. ‘Wicked Way’ is a breezy upbeat number, which if we were that way inclined would be the album's single. ‘Benbbet’ on the other hand is whole different ball game: a distant guitar loop is joined by slamming No Step beats and making way for a guitar riff to straddle all valleys and computer bass rattles. Possibly KTL’s most detailed recording. ‘Eternal Winter’ is an exercise in black frozen resonant harmonics, whereas ‘Natural Trouble’ is a slowly evolving twister of a track which is both spontaneous and focused.
KTL IV is issued on CD for the world (except Japan) on Editions Mego.